Van kakofonie naar symfonie met Phoenix Contact België

Accupoolconnectoren, apparatenbeveiligingsschakelaars en spanningsmeetwaardeomvormers: woorden die u liever vermijdt tijdens een dictee. Maar voor Phoenix Contact België is het slechts een kleine greep uit hun ruime aanbod elektrische componenten.

Om bedrijven van A tot Z door de energietransitie te begeleiden, bracht de innovator op het gebied van elektrificatie en automatisering een volledig geïntegreerde oplossing op de markt.

De uitdaging? Met die oplossing willen ze een compleet nieuwe doelgroep bereiken.

Of BBC hen daarbij kon helpen?

Naast een uitgebreide contentstrategie om het bedrijf als thought leader te positioneren op het gebied van de energietransitie, kregen we de kans om die nieuwe service op een wel heel bijzondere manier naar buiten te brengen.

Maar laten we beginnen bij het begin.

Een complex vraagstuk – een helder antwoord

Waar de communicatie van Phoenix Contact België voornamelijk gericht was op technici met de nodige voorkennis, willen ze nu C-level decision makers bereiken die minder vertrouwd zijn met een merk als Phoenix Contact.

Insert content strategists.

  • Hoe kan ik elektrisch laden met beperkte netstroom?
  • Hoe vermijd ik onverwachte kosten door het capaciteitstarief?
  • Hoe start ik aan de duurzaamheidsrapportage van mijn bedrijf?

Alle vragen rond de energietransitie beantwoord en gebundeld op één hub.

Om die antwoorden nog dichter bij CEO’s te brengen, deelden we die niet enkel op de Phoenix Contact website, maar ook op het platform van zakenkrant De Tijd.

Boodschap overgebracht – toch gingen we nog een stapje verder

Eigenlijk maakt Phoenix Contact gewoon muziek.

Zoals een dirigent noten en partituren analyseert, zo analyseert MINT de data van energiestromen.

Hoe een orkestleider de mogelijkheden van zijn orkestleden wikt en weegt, zo weegt MINT noden en beschikbaarheden af.

MINT schrijft een partituur en zet de bestaande chaos, de bestaande kakofonie, om in een gebalanceerde symfonie.

Met die analogie en een paar stoute schoenen trokken we richting het Belgische hoofdkwartier in Zaventem.

“General Manager Steven Criel was op slag in de ban van ons concept en gaf ons creatief team de ruimte om zich volledig uit te leven. En dat? Dat is van onschatbare waarde. Zo krijgen we de mooiste resultaten.”

Ward Vermeir, Client Lead bij BBC

Waar woorden tekortschieten, spreekt de muziek

‘Van kakofonie naar symfonie,’ klinkt mooi in de oren. Nee echt, het klonk echt mooi in de oren. Want een boodschap als deze verdient het om tot leven gebracht te worden.

Toeval of niet, het bedrijf vierde gelijktijdig wereldwijd zijn 100-jarige bestaan. Het uitgelezen moment om zowel bestaande, nieuwe als potentiële klanten mee te laten deinen op de golven van Integrated Energy Management.

Onder muzikale begeleiding van een live symfonieorkest maakte het publiek kennis met de kracht van AI-gestuurd energiebeheer. Hoe het chaos omzet in structuur. Energie in power. Kakofonie in symfonie.

Wij verzorgden de event branding, van aankleding tot communicatie, Phoenix Contact de deskundigheid, van energietransitie tot oplossing.

Een doelgerichte contentstrategie om uw bedrijf top of mind te maken bij het gewenste publiek?

Uw boodschap op een originele manier met uw prospects delen?
Klinkt u als muziek in de oren?

Thank you, we'll be in touch as soon as possible.

There was an error, please try again.