Prismax: out of this world, met een buitengewone rebranding

In z’n baanbrekende werk The Origin of Species (dit gaat ergens naartoe, echt waar) schrijft Charles Darwin dat enkel de individuen die het best aangepast zijn aan hun omgeving, overleven en zich voortplanten. En degenen die zich niet kunnen aanpassen? Wel, laten we zeggen dat er een reden is waarom Darwin het had over een strijd om te overleven.

Prismax wist één ding zeker: zij wilden die strijd winnen. En dus was het tijd voor een rebranding. Een rebranding die de manier zou veranderen waarop mensen naar Prismax keken: als een provider van straffe visuals en motion graphics, maar ook als Unreal Engine-experten die evenementen omtoveren tot iets buitengewoons. Iets out of this world.

En om dat te doen, vond Prismax de weg naar BBC. No pressure. Toch?

Stap 1: Prismax, wie ben jij echt?

Stap één: uitzoeken wie Prismax is en waar ze naartoe willen.

Prismax stak er altijd al bovenuit op vlak van virtuele productie. Maar die wereld is de voorbije jaren sterk geëvolueerd, met een eindeloze stroom aan mogelijkheden en nieuwe technologieën. In die nieuwe realiteit voelde de oude Prismax branding beperkend aan. Misschien zelfs wat achterhaald.

En vooral: die branding botste met wie Prismax was. Ze waren zich heel bewust van de veranderende omgeving en hadden er alles aan gedaan om mee te groeien en aan de top te blijven. Waar ze op vastliepen? De nieuwe Prismax naar buiten brengen en voorstellen aan de rest van de wereld.

En dat is waar wij mee het verschil maakten.. Dus tijd voor workshops, brainstorms … En soms zelfs even dagdromen. Want dat is wat Prismax doet – dromen. Of beter gezegd: visuals en graphics creëren die iets alledaags uitbouwen tot iets speciaals.

Om nieuwe mogelijkheden te scheppen. Om er iets buitengewoons van te maken, out of this world.

Stap 2: Prismax tonen aan de rest van de wereld.

Oké – we hadden een startpunt gevonden. Stap twee: dat idee tot leven wekken. Voor een bedrijf dat zo veelzijdig is als Prismax, leek het ons niet juist om die identiteit in één kleur te stoppen. Of zelfs één kleurenpalet.

Dus kwamen we tot de enige conclusie die je eigenlijk echt over Prismax kunt trekken: hun werk voor zich laten spreken. Want bij Prismax hoeven ze jou echt niet te vertellen over hun creaties om je te overtuigen. Ze moeten het je alleen maar laten zien. En beleven.

Daarom creëerden we de blendmode.

Het idee is eenvoudig. Prismax maakt schitterende visuele creaties. Dus … Wat als we elke unieke creatie meenemen en tot de essentie herleiden? Het beeld vervagen, alles in elkaar laten overlopen en voilà: een bruisend kleurenlandschap. Een ongelooflijk aanbod van bijzondere en op maat gemaakte composities, als rode draad verwerkt in de volledige branding.

Zo zie je meteen: deze professionals maken er iets geweldigs van – op maat van mijn wensen, mijn organisatie, mijn doelgroep. Een totaal nieuw, origineel ontwerp, elke keer weer.

Stap 3: Uitnodigingen, persoonlijk bezorgd.

En dan, de grote finale: een tour doorheen de gloednieuwe virtuele showroom van Prismax. We waren niet van plan om Prismax te vertellen hoe ze hun werk moesten doen, dus lieten we hen de virtuele kant voor hun rekening nemen. Ga jullie gang, work your magic. In plaats daarvan focusten wij ons op een straffe DM-uitnodiging.

De Prismax-munt: een custom munt met daarin de digitale gids van Prismax, Astra, tot leven gebracht in AR. Want waarom zou een digitaal evenement niet offline kunnen beginnen?

En dat is het zo’n beetje, in een notendop. Hoe we samenwerkten met een geweldige klant en iets creatiefs, buitengewoons en gedurfd creëerden.

Ga jij ook voor goud?

Stuur ons een berichtje. Wij brengen het voor jou in orde!

Hebt u een uitdaging voor ons in B2B communicatie?

Wie u ook bent of wat u ook doet,
met een simpel berichtje zet u heel wat in beweging.

Thank you, we'll be in touch as soon as possible.

There was an error, please try again.