Van een arbeidsmarktonderzoek dat ons in droge procenten bereikt tot een praktisch werkdocument dat HR professionals vooruit helpt – en Tempo-Team leads brengt? Als dat geen geval is van het verschil maken in B2B communicatie.
Geef uw doelpubliek een hart en een gezicht
Straffer nog: dit is rasechte B2B content marketing. De truc? Op de stoel gaan zitten van de persoon voor wie die cijfers bestemd zijn. Ons doelpubliek een hart en een gezicht geven. Weten waarvan ze wakker liggen.
Wie bevolkt ons doelpubliek, en waar liggen ze wakker van?
Uit ons onderzoek blijken dat vooral bedrijfsleiders die HR ‘erbij nemen’, samen met HR professionals die overbevraagd zijn. Bij KMO’s waar de rekruteringsnood hoog is, waar het HR team best wel wat meer mensen zou kunnen gebruiken, en de besognes voornamelijk operationeel zijn. Terwijl ze echt wel structureel aan hun HR-beleid zouden willen timmeren, natuurlijk, en meer stappen vooruit zouden willen zetten, maar er niet toe komen.
Tempo-Team to the rescue!
Uw unieke plek claimen in een zee van HR-content
Dat dappere HR- en C-volk, weten ze ook bij Tempo-Team, heeft geen nood aan high-level strategische theorieën die maanden, soms jaren nodig hebben om geïmplementeerd te raken.
Ze willen naast geschikte tijdelijke arbeidskrachten, praktische en toepasbare inzichten waarmee ze nu een verschil kunnen maken.
Dat is meteen de crux van onze content strategie, die we ook voor het B2B blog van Tempo-Team toepassen: we vullen HR pragmatisch in met instant bruikbare inzichten, documenten en tips, en doen dat als geen ander.
Downloadbare thuiswerkchecklists, snelle ingrepen in kantoorinrichting, hoe interne communicatie nu aan te scherpen, onboarding tips, stress leren zien bij je mensen, je sollicitatiegesprekken structureren…
Zo helpen we. Maar altijd bij de core van Tempo-Team: mensen, talent, rekrutering en retentie.
Het jaarlijkse RED report geeft bruikbare antwoorden
Dus ook zo voor het jaarlijkse Tempo-Team onderzoek naar de staat van de Belgische werkvloer. Want wat zou het bekende RED Report zijn met verse cijfers over de ervaringen van werkgevers en werknemers zonder concrete antwoorden op de uitdagingen die boven komen drijven?
Voeg daarbij dat we weten dat onze HR pros niet veel tijd hebben, en we komen tot een RED Report dat is opgebouwd uit:
- één helder thema
om tot focus en samenhang in de cijfers te komen - korte hoofdstukken
met tekst gezet en gemarkeerd om te scannen en snel mee te zijn - samenvattende infographics per hoofdstuk
in één oogopslag tot de essentie gekomen - praktisch toepasbare antwoorden bij de inzichten
met duidelijke links naar het bijbehorende blog - ruimte voor eigen notities
om er een echt werkdocument van te maken
Allemaal on brand, natuurlijk
Binnen het merk, anders klopt het niet. Dus wanneer Tempo-Team onlangs haar positionering bijstuurde en meer nadruk ging leggen op plezier, creativiteit, spontaniteit, relativering en positiviteit, zijn we met het RED Report gevolgd.
In de tone of voice, de vorm, de foto’s, de infographics en het kleurgebruik komt het spontane, frisse merk ook helemaal tot leven. Waardoor onze unieke plek in de zee van HR-content extra in de verf wordt gezet.
De Creatieve Klik: het geheime ingrediënt
Het team aan Tempo-Team en BBC-zijde hierachter is indrukwekkend: van marketeers, projectbeheerders, content strategen, vertalers (jawel, alles in Frans én Nederlands!) en copywriters tot PR-bureau, journalist, art directors, grafische vormgevers en illustrator.
Komt daarbij: een performance team dat de online versie van het rapport inzet om tot B2B lead generation te komen, en via een online campagne de HR-wereld laat weten dat het nieuwe RED Report er is. Van impressie tot conversie dankzij een sterke B2B content strategie.
Een geoliede machine? Understatement.
En dan heeft u de timing en de deadlines nog niet gezien.
Maar deze machine kan alleen maar zo draaien wanneer de klant die allang niet meer als klant voelt en wij Samen De Klik hebben. Al jaren. Wat een plezier om zo samen te werken, telkens weer.
Dat ziet u aan het resultaat – en wij aan de cijfers.
Graag creatiever met uw cijfers?
Neem contact met ons op.
Zo hebben we ook al stakeholders van ondernemingen verrast met impactvolle jaarverslagen
Thank you, we'll be in touch as soon as possible.
There was an error, please try again.