AG Real Estate, MAKE ‘een sterk werkgeversmerk’ HAPPEN

Niet AG Insurance, wél AG Real Estate vroeg ons een frisse blik te werpen op hun employer branding. AG Real Estate is de vastgoedgroep van AG Insurance en een dochtervennootschap van de internationale verzekeraar Ageas. En zij hadden een specifieke uitdaging voor ogen.

 
“Hoe kunnen we … een uniek employer brand ontwikkelen, gedragen door onze collega’s? Een identiteit die doorstroomt in alle communicatie-uitingen en zorgt voor een hogere, kwalitatieve instroom?”

 

Want, vergis u niet. Werken bij AG Real Estate is niet zomaar ‘iets met bakstenen’. Elke job creëert hier heel wat impact op de samenleving.

Een sterk Employee Value Proposition,
start met een straffe strategie

Wie zijn die AG Real Estate’rs? Wat leeft er intern? Wat is hun grootste drijfveer en motivatie? Dat komen we te weten tijdens EVP-workshops waarbij we de organisatie binnenstebuiten keren. Samen met het communicatieteam, HR-medewerkers en management stellen we concrete doelen voor de aanpak van hun employer brand.

En we gaan een stap verder. Tijdens een resem interviews laten we heel wat collega’s vertellen over hun ervaringen. Talent uit de verschillende divisies, man-vrouw, jong-oud … passeren de revue. Authenticiteit, daar gaan we voor.

Wat komt eruit? Een straf EVP-statement gebaseerd op 3 EVP-pilaren:

“Bij AG Real Estate heb je alles wat je nodig hebt om een impact te maken. Op de stad, en op de mensen die er werken, leren en wonen. Als je de vaardigheden en de persoonlijkheid hebt en er zelf iets fantastisch mee wilt doen, zijn de mogelijkheden eindeloos. Je hoeft ze alleen maar te realiseren.”

MAKE − HAPPEN

We definiëren vier persona’s.Dit zijn persoonsbeschrijvingen van de 4 types collega’s die we momenteel tegenkomen bij AG Real Estate. Van ‘Nieuwsgierige Chloé’ tot ‘Gepassioneerde Patrick’, ze stellen ons in staat gericht te communiceren tijdens verdere rekrutering.

Een creatief concept met eindeloos veel mogelijkheden

MAKE − HAPPEN

Dat streepje daar tussen Make en Happen? Daar zitten de mogelijkheden in.

Je vervangt het makkelijk door: ‘dromen van de toekomst’ – ‘een zorgeloze oplevering’ –een job waar je je goed in voelt’ – ‘een glimlach‘  …  Alles waar werken bij AG Real Estate voor staat.

Met frisse kleuren die aanleunen bij het bestaande kleurenpalet creëren we een opvallend, energiek design. Met fotografie die de collega’s, klanten en de man/vrouw in de straat centraal plaatst, tonen we de menselijke impact. We bundelen alles in een overzichtelijk Brand Book.

En ook qua tone of voice geven we een handleiding mee. Hoe klinkt AG Real Estate als werkgever? Betrouwbaar en gepassioneerd. Met veel enthousiasme en kennis om elke dag te inspireren. Dat gieten we in een uitgebreid Verbal Brand Book.

Een doorgedreven EVP op de jobsite

Om het juiste talent aan te trekken, ontwikkelen we een volledig nieuwe jobsite.

AG Real Estate werkt met een eigen Applicant Tracking System (ATS). Op basis van onze websitestructuur en -design, ontwikkelen we hier extra velden in. Zo kunnen de HR-collega’s in hun vertrouwde systeem blijven werken. Maar dan wel binnen de nieuwe huisstijl.

De site ademt het volledige concept en tone of voice uit.
Met het AG Real Estate-verhaal en de drie EVP-pilaren als rode draad.
Met activerende copy waarbij voordelen boekdelen spreken.
Met een heldere navigatie zodat kandidaten meteen weten waar ze moeten zijn.

Een jobsite zoals het moet zijn.

Heel blij dat we dit samen met AG Real Estate mogelijk maakten.

Zelf ook op zoek naar een employer brand op maat van jouw bedrijf?

Laat het ons weten. Wij maken het - jawel - mogelijk.

Thank you, we'll be in touch as soon as possible.

There was an error, please try again.