Event marketing in B2B: van booth naar brand experience

Verhalen zijn een krachtig medium in marketing. En wanneer ze tot leven komen, kun je echt impact hebben. Om de aanwezigheid van Thermo King op de cruciale IAA Commercial Vehicles beurs te promoten, creëerden we een concept dat een allesomvattende brand-ervaring werd.

Enter the world of Thermotopia…

Een kans om een stand-punt in te nemen

Insiders uit de sector kennen IAA als ‘s werelds toonaangevende vakbeurs voor bedrijfsvoertuigen, transport en logistiek. De afgelopen 67 edities is het een platform geworden voor de belangrijkste wereldpremières, met aantrekkelijke beursstanden en innovatieve producten. Kortom, het is een plek waar je een statement wilt maken als je de leider bent in temperatuurregeling voor transport.

Dus dit is wat we deden.

Maak de stand groter

Startend van een bestaand standontwerp, besloten we om niet de producten, maar een idee centraal te stellen. Ons plan? Een stad van de toekomst laten zien. Een plek waar bedrijven en mensen samen gedijen. Een plek die focust op comfort, duurzaamheid en welzijn. Het was zowel een meeslepende visie op de toekomst, als een podium voor de innovaties van Thermo King.

We wilden dat ons verhaal verder zou reiken dan de muren van de Hannover Messe, en de periode van een week waarin de beurs plaatsvond. We wilden onze stand en zijn verhaal naar de wereld brengen. Dus …

  • maakten we het echt en geloofwaardig
    door van het beursontwerp een levensecht 3D-stadsmodel te maken
  • bouwden we een mysterie dat mensen willen doorgronden
    door met onze campagne van start te gaan zonder ons merk prijs te geven
  • vervaagden we de grens tussen fictie en realiteit
    door onze denkbeeldige stad te verrijken met échte topis en uitdagingen

Maar eerst gaven we die plek een naam: Thermotopia

En toen kwam alles samen

De maanden voor de beurs gaven ons genoeg tijd om een sterke reeks assets uit te bouwen. Een campagnepagina trok 4.610 mensen mee in de unbranded fase en opnieuw 4.160 in de branded fase. Dankzij een geïntegreerde chatbot konden we vaststellen dat meer dan de helft van deze mensen (56 %) in het relevante profiel paste. De ondersteunende mediacampagne genereerde miljoenen Thermotopia-impressies.

Tijdens het hoofdevenement konden mensen eindelijk volledig ondergedompeld worden in ons verhaal. Met een gevarieerde verzameling assets die samen met een schitterende stand een consistente, rijke ervaring garandeerden:

  • VR ervaring
    linkte onze toekomstvisie aan concrete innovaties van Thermo King
  • Magazine
    met belangrijke Thermotopia-thema’s zoals duurzaamheid, elektrificatie en compliance
  • Interactieve Thermotopia map
    hielp bezoekers om de stand en zijn verborgen geheimen te ontdekken

Hoe dat er allemaal op de grond uitzag

We laten onze beelden voor zich spreken:


Heb je een uitdaging voor ons?

Wie je ook bent of wat je ook doet,
met een simpele ‘hallo’ zet je heel wat in beweging.

Thank you, we'll be in touch as soon as possible.

There was an error, please try again.