Hoe Bluecrux een nieuwe brand identity kreeg

“We willen ons klaarstomen voor de komende tien jaar.” Bluecrux CEO Koen Jaspers weet hoe hij een uitdaging moet brengen. Als hoofd van een toonaangevende supply chain consultant en technologieprovider, vroeg hij aan BBC om een nieuwe brand identity en portfolio te ontwikkelen. Gelukkig hebben wij niets liever dan een flinke uitdaging. Even de rollen omdraaien dus, en de adviseurs adviseren.

Laten we beginnen bij het begin: wat doet Bluecrux eigenlijk? In een woord (of drie): ‘value chain consulting’. Ze optimaliseren de volledige weg die een goederenstroom aflegt: van aankomst in de fabriek, over het productieproces tot de uiteindelijke levering bij eindklanten. Door elke schakel met elkaar te connecteren en het grotere plaatje te verbeteren, zet Bluecrux toeleveringsketens om in waardeketens.

Oké, klinkt geweldig! Maar hoe kies ik nu het juiste adviesbureau dat exact aansluit bij de noden van mijn bedrijf? Waarom moet ik Bluecrux kiezen? Wat maakt hen uniek? Met die vragen in ons achterhoofd gaan wij op zoek naar de kernwaarde van een bedrijf.

Die zoektocht leidde tot

Heel wat nieuws, dus.

De X speelde een cruciale rol in nieuwe branding van Bluecrux

Wat Bluecrux uniek maakt

Om Bluecrux helemaal te begrijpen, organiseerden we een BBC Sprint, met verschillende strategische brand identity workshops. Het doel? Diep graven. We wilden blootleggen hoe Bluecrux zich nu echt onderscheidt van andere bedrijven. En laat dat nu net zijn waar zij zelf in uitblinken bij hun eigen klanten: diep graven.

Bij Bluecrux gaat het hem niet om hoogdravende praatjes in chique vergaderzalen, onnodig complexe PowerPoints of vaag, copy-paste advies. Ze hebben een laserfocus, verdiepen zich in een bedrijf en graven net zo lang door tot ze precies achterhalen wat hun klant nodig heeft.

De nieuwe Bluecrux brand identity

Hoe vertellen we dat verhaal?

Met die laserfocus doorgrondt Bluecrux de kern van een probleem. Om die vervolgens met een doelgerichte oplossing te beantwoorden – telkens met een precieze combinatie van kennis en technologie. Bluecrux brengt elementen samen zoals alleen zij dat kunnen. En net daarin schuilt hun waarde, en de kern van hun merk.

Een uitgebreid Bluecrux brand portfolio

De perfecte samensmelting van beeld en strategie: de X. Hét symbool voor de volledige rebranding – van logo en slogan tot visuele elementen. (We waren Elon voor, ’t is maar dat je het weet)

Door de treffende Cutting X-visual te combineren met close-up, persoonlijke fotografie, weerspiegelen de beelden zowel Bluecrux’ laserfocus als het precieze snijpunt van technologie en expertise dat het adviesbureau hun klanten biedt.

Ontdek hoe deze strategie tot leven kwam op de nieuwe Bluecrux website!

The sound of connection

Hoor je dat ook? Dat klopt, we gaven Bluecrux niet enkele een visuele – maar ook een hoorbare update.

Ons laatste nieuwtje voor Bluecrux: hun eerste sound logo ooit. Een eigentijdse, auditieve weergave van Bluecrux’ belofte. De Cutting X, omgezet in klank.

Geïnspireerd? Ontdek al onze services en start vandaag nog met jouw eigen rebranding!

Heb jij ook een uitdaging, en graaf je graag diep?

Laat het ons weten, dan zoeken we samen uit waar de kernwaarde van jouw bedrijf ligt!

Thank you, we'll be in touch as soon as possible.

There was an error, please try again.