dinsdag, 17 oktober 2017 - In 3 minuten bent u helemaal mee

Hoe creëer je een solide identiteit voor een door en door high-tech bedrijf? Zet niet zijn technologie in de verf, wel zijn mensen. In een rebranding-oefening die ver ging voor VITO Remote Sensing, bleef BBC weg van de chique satellieten en UAV’s en focusten we op de mensen die ermee werken. Hun capaciteiten, hun kennis, hun oprechte passie – B2B was nog nooit zo menselijk.


Een high-tech bedrijf dat zijn plaats zoekt

Sinds zijn oprichting meer dan 20 jaar geleden, heeft VITO Remote Sensing geprobeerd om zijn plaats te vinden. Via high-tech optica haalt het bedrijf waardevolle inzichten uit beelden van onder meer satellieten en UAV’s. Het begon als een onderdeel van VITO, een semi-publiek R&D-bedrijf actief in een breed wetenschappelijk scala.

Door de jaren heen dreef VITO Remote Sensing geleidelijk aan verder weg van het moederbedrijf terwijl – op hetzelfde moment – er nood was om tegemoet te komen aan een meer commerciële vraag. In 2016 was de tijd rijp voor een drastische rebranding.

 

Eén nieuwe brand, een overvloed aan kanalen

Bij BBC start elk project vanuit een diepgaand begrip van onze klanten en hun activiteiten. Tijdens een intensieve en lange workshop kwam het belang van mensen in de organisatie aan het licht. Het zijn de mannen en vrouwen van VITO Remote Sensing die, allemaal hoogopgeleid in hun vakgebied, de algoritmen ontwikkelen om betrouwbare inzichten te filteren of om kennis doorheen de organisatie te helpen verspreiden. Zij helpen u om het bredere plaatje te zien.

Al in de vroegste fase vond dit idee zijn weg naar onze copy en naar het visuele concept. Vandaag vind je de mensen van VITO Remote Sensing overal terug: van de tijdelijke one-pager website, over brochures en leaflets tot de volledig nieuwe PRISM blog.

En, belangrijker: individuele profielen zijn gelinkt aan hun vakgebied. De Head of Unit Manager Steven Krekels verschijnt prominent op de website en Head of Technology Tanja Van Achteren vindt u terug op “haar” space missions leaflet. We lieten van letterlijk iedereen een foto nemen.

Op die manier bouwden we heel veel variatie in die toch mooi samenkwam door de consistente visuele stijl. Een echt memorabele brand was het resultaat.

 

PRISM blog vertelt verhalen en verlegt grenzen

We houden veel van het materiaal dat we voor VITO Remote Sensing ontwikkelden, maar de PRISM blog verdient extra aandacht. Voor ons was het glashelder dat we een platform moesten hebben om de diepgaande kennis van onze klant te delen. En wat meer is: niemand in de sector had dit al gedaan. Zo kwam het idee van de PRISM blog tot stand.

De naam reflecteert de optische aard van de activiteiten van VITO Remote Sensing en ook de vele facetten aan de kennis die je in het bedrijf vindt.

We benaderden het zoals we ook de rest benaderden: mensen aan hun specifieke expertise linken en hen zo een forum geven om vrij over hun passie te praten. Het design mocht high-tech zijn, maar de mensen mochten niet ontbreken (beweeg uw cursor over een artikel en zoek naar de overlay).

Om het potentieel van het commerciële klantenbestand volledig te benutten, werd de blog helemaal in een Hubspot-template ingebouwd, wat rijke gebruikersinzichten en nauwkeurige personalisatie mogelijk maakt.


U wilt de PRISM blog met uw eigen ogen zien? Klik dan op onderstaande banner!

visit PRISM blog VITO REMOTE SENSING

Popcorn newsletter

Schrijf u hier in en u krijgt ongeziene updates.