dinsdag, 5 september 2017 - In 2 minuten bent u helemaal mee

De koude, harde feiten van employer branding

Universiteiten zijn in essentie enorm, divers en onderzoekend van aard. Onze uitdaging om alles waar KU Leuven voor staat, in één beeld te vangen , was ook groot. Alle kenmerken van Europa’s oudste katholieke universiteit opsommen in een paar woorden?

Het draaide uiteindelijk een beetje anders uit. Zoals gewoonlijk.

Ons creatief team vertrok van een paar key memes gelinkt aan KU Leuven: innovatie, ontdekking, ambitie. Het resultaat?

Een futuristisch concept, op maat gesneden om bij de internationale identiteit van de universiteit te passen: Inspiring the outstanding.

 

De authentieke employer brand blootleggen

Voelt u de warmte van een koesterende onderwijsinstelling? Wij ook niet. Er ontbrak iets: de warmte van collega’s die samenwerken om een bewonderenswaardig doel te bereiken.

Hoger onderwijs met cutting edge wetenschappelijk onderzoek gaat niet om de technologie van morgen, maar om de klanten van vandaag. We beslisten om de mensen naar het voorplan te halen. Zoiets. Maar we waren er nog niet.

Met HR marketing terug naar de bron

Zie je de twee grote contradicties in onze concepten?

  • eeuwenoude traditie vs. hypermodern onderzoek
  • een uitdagende werkplek vs. een koesterende thuis

Om zo’n twee extremen in één concept te integreren, moet je naar de kern van KU Leuven gaan: authenticiteit, ambitie, drive. En toen kwam het besef: de juiste employer brand voor KU Leuven draaide nooit rond het perfecte beeld of de juiste woorden.

Het ging om trouw blijven aan jezelf. Om tonen hoe het echt is om ergens te werken. Om achter de schermen te kijken zonder filter. Om een situatie te laten zien zoals een journalist dat zou doen.





1 team, 2 auto’s, ∞ brand impressies

Om genoeg materiaal te verzamelen voor een eerlijk en dynamisch verslag heb je inzet op lange termijn van beide kanten nodig. Het Craft team zocht naar een een uitzonderlijke fotograaf en trok samen met hem regelmatig naar de universiteit. Om rond te wandelen. Om op zoek te gaan naar verhalen. Om foto’s te nemen die tonen wat KU Leuven uniek maakt.

Geen bedrieglijke beelden, geconcipieerd op een wankele basis van HR-clichés. In ons journalistieke concept komen twee dingen samen: KU Leuvens aanspraak op grootsheid en haar fundamenteel menselijke kwaliteiten als werkgever – met echte verhalen, echte mensen, recht van de straten van Leuven.

 

Get in touch and get to work

Popcorn newsletter

Schrijf u hier in en u krijgt ongeziene updates.