dinsdag, 3 oktober 2017 - In 2 minuten bent u helemaal mee

Onder druk

Op basis van een duidelijke, beknopte briefing van Atlas Copco Rental om hun gloednieuwe PTS800 compressor te lanceren, bedachten wij een verrassend creatief concept.

Een b2b productlancering vraagt om een creatieve aanpak

Maar onze missie was niet zo eenvoudig. Lanceer een nieuwe oil-free compressor, de PTS800, in een pressure-reeks die tot dan nog niet beschikbaar was. Plus: zorg ervoor dat de andere bestaande modellen niet in de verdrukking raken. Laat de wereld weten dat er nu, eindelijk, een compressor is die de hele ontbrekende pressure-reeks aanspreekt, maar herinner het publiek aan de complete reeks. Onderstreep in het traject ook de voordelen van oil-free air en zorg ervoor dat we het concept ook kunnen gebruiken voor onze interne lancering.

Klinkt als een typische b2b uitdaging. Eén die we maar al te graag tackelen met onze creativiteit.

 

band of brothers

Humor werkt. En als de mensen rond de tafel glimlachen wanneer ze een concept zien, dan weet je dat je een mogelijke winnaar in huis hebt. In dit geval, glimlachten ze niet, maar lachten ze hardop. Hoe hebben we dat aangepakt?

We maakten van de compressor-reeks een bende cowboys, eentje voor elk model, hun grootte weerspiegelde het pressure-bereik waarvoor ze gemaakt waren. Fans van de Lucky Luke-strips kunnen er de Daltons in herkennen.


Een lancering met stopping power

Het voordeel? Echte stopping power en de boodschap dat je een complete reeks aanbiedt. De headline weerspiegelt de beeldvorming en benadrukt het feit dat alle compressoren even goed zijn: this town is big enough for all of us.

De copy heeft de passende directe, lichte tone of voice, maar brengt ook de belangrijkste boodschap over: oil-free rental reeks, nieuw model, nieuw hogedrukniveau beschikbaar.

 

Wat meer bar toevoegen

Intern gingen we nog een stap verder en legden we de link naar een bekende western. Collega’s wisten dat de ontwikkeling van het nieuwe model langer geduurd had dan verwacht en dat het model er aan de buitenkant niet zo geweldig uitzag. Door subtiel en met een grote glimlach naar deze kwesties te verwijzen, konden we vermijden dat er te veel over gepraat werd.

Dit zat er in de toolbox van de productlancering, in echte westernstijl:

  • introductiefilmpje
  • website met quizvragen over de oil-free reeks
  • presentatietemplates
  • een projectiescherm
  • western gadgets voor het lanceringsteam
  • posters
  • advertenties
  • productleaflet en brochures

Wilt u een B2B product of service lanceren?
Laten we erover praten in onze kantoorbar.

Popcorn newsletter

Schrijf u hier in en u krijgt ongeziene updates.