dinsdag, 26 september 2017 - In 4 minuten bent u helemaal mee

Hoe we een kat, een label pers en Darwin kruisten

Analoge geesten overtuigen om digitaal te werken: is dat vandaag niet vanzelfsprekend en gemakkelijk voor elkaar te krijgen? Hoeveel sectoren zijn ons voorgegaan? Retail. Muziek. Of toerisme, om maar een paar op te noemen. In de wereld van label printing gaat het er anders aan toe. Omdat offset er nog altijd heerst, hoewel het digitale snel terrein wint.

Dat is uitstekend nieuws voor onze klant Xeikon, een echte challenger in de wereld van digitaal drukken én de uitvinder van de LED met dry toner printing technology. Xeikon maakt deel uit van de digitale divisie van de Flint Group. Maar hoe labeldrukkers overtuigen om in zee te gaan met Xeikon? Door uit te blinken – rationeel en emotioneel.

B2B ratio: doel versus technologie

Het zou fout zijn om onze printing specialisten simpelweg te overtuigen om ‘digitaal te gaan’: het middel is niet het doel. Het doel is om flexibel te blijven, wendbaar en klaar om de uitdagingen in uw markt het hoofd te bieden. Korte ‘runs’, complexere eisen, veeleisende klanten of snel van start gaan in nieuwe segmenten – verschuivingen die offset traag en duur maken.

En dan komt Xeikons digitale Cheetah technologie op de proppen, die zo maar eventjes de snelste labelpers in het kwaliteitssegment voortbrengt. Omdat ze optimale flexibiliteit en rentabiliteit biedt. De wereld kende de eerste cheetah al, de CX3. Hoe konden we die voorstellen als een echte eye catcher op Label Expo, het grootste professionele label printing event?


B2B emotie: wat als u niet mee kunt met verandering?

De perfecte trigger zou zijn om een beroep te doen op de emotie dat de wereld van labels snel aan het veranderen is en dat ‘mee zijn’ cruciaal is. Daar is een woord voor: adaptatie. Als uw omgeving verandert, moet u dat ook doen. Dat is wat een cheetah deed: evolueren tot zo’n geweldig snel dier. Iets wat Darwin zou argumenteren.

Toegepast op Xeikon: de kwaliteiten van digitale technologie combineren met de cheetah label pers én evolutie: daarmee kunt u zich aanpassen en uw business transformeren.

 


De som: een katachtige label transformator

We gebruikten delen van de cheetah labelpers en bouwden er een geweldige cheetah ‘transformer’ mee. Zo krachtig kan communicatie zijn wanneer ratio en emotie op elkaar afgestemd worden.

Het dier ademt kracht, snelheid en wendbaarheid en is onmiddellijk herkenbaar als Xeikon technologie. Label pers specialisten begrijpen dat zijn onderdelen ook van een machine afkomstig zijn. De boodschap: schaf uzelf zo’n machine aan en blijf helemaal mee met onze veranderende wereld.


Durf?

Deze creatie was een exploratie, een concept dat we uitwerkten voor Xeikon. Het dier zelf moet nog in het wild losgelaten worden.

 

Zien wat we voor uw b2b brand kunnen doen?
Contacteer ons

Popcorn newsletter

Schrijf u hier in en u krijgt ongeziene updates.