dinsdag, 11 juni 2019 - 3 minute read

Twee keer per jaar komt BBC samen met andere B2B-agencies van het E-3-netwerk om trending topics en interessante cases te bespreken en elkaar te inspireren. In mei organiseerde het netwerk zijn jaarlijkse "Best of International" award. In deze wedstrijd, die focust op creativiteit, bekroonden 28 agencies van over de hele wereld in Oxford de beste campagne van 2018-2019.

Omdat we graag buiten de lijntjes kleuren, presenteerden we niet één, maar 5 verschillende projecten die we realiseerden voor DS Smith, een vooraanstaande internationale verpakkingsonderneming gevestigd in Groot-Brittannië. Het resultaat zet niet alleen de expertise binnen BBC in de verf, maar toont ook aan hoe internationale samenwerking ons werk naar nieuwe hoogten kan stuwen (en ook nieuwe plaatsen!).

Vijf uitdagingen, drie samenwerkingen en één gelukkige klant

Als wereldwijde speler in oplossingen voor golfkartonnen verpakkingen is DS Smith een van de belangrijkste klanten van BBC. Tijdens ons jarenlang partnership hebben we met hen samengewerkt om strategische doelen te realiseren en grote uitdagingen het hoofd te bieden. Vijf daarvan vormden de basis voor de campagnes die ons goud opleverden.

Uitdaging 1

Maak het voor een wereldwijd gedecentraliseerd personeelsbestand mogelijk om relevante verkoopervaringen aan te bieden.
Wat we gecreëerd hebben: een gepersonaliseerde verkoopervaring, uitgerold in 13 landen.

Uitdaging 2

Positioneer DS Smith als een ‘thought leader’ die regionale marketingteams van een continue content-stroom voorziet.
Wat we gecreëerd hebben: een meertalige blog met inzichten voor onze drie relevante doelgroepen.

 

Uitdaging 3

Gebruik waardevolle inzichten om leads voor verschillende teams te genereren.
Wat we gecreëerd hebben: drie uitgebreide whitepapers die gepromoot worden via verschillende online kanalen.

Uitdaging 4

Ontwikkel een creatief concept om de vernieuwde corporate merkidentiteit van DS Smith te ondersteunen.
Wat we gecreëerd hebben: een concept dat DS Smith uit het hokje van ‘commodity seller’ haalt.

Uitdaging 5

Ontwikkel een Account Based Marketing-plan om nieuwe leads te genereren binnen twee wereldwijd strategische accounts.
Wat we gecreëerd hebben: een schat aan media en middelen waarmee we samenwerking in de verf zetten, tonen dat we op dezelfde golfengte werken en uitpakken met innovatie.

Benieuwd hoe we dit in creatie allemaal uitgewerkt hebben? Bekijk onderstaande video.


Klein land, groot bereik

Wat kunnen we hier allemaal uit leren? In essentie bewijst onze case dat we zelfs vanuit een klein land als België krachtige campagnes voor internationale klanten kunnen creëren. Zolang je het vertrouwen krijgt om nieuwe routes uit te proberen en zolang je een netwerk hebt om je te ondersteunen wanneer dat nodig is, is er echt geen plek waar je niet naartoe kunt.

Hebt u een internationaal B2B-project en zoekt u een partner? Neem zeker contact met ons op.

Popcorn newsletter

Schrijf u hier in en u krijgt ongeziene updates.