dinsdag, 15 oktober 2019 - In 3 minuten bent u helemaal mee

Nationale en internationale B2B expertise versterkt

Groot nieuws: wij gaan samen met ARK uit Rupelmonde. Met de toenemende vraag naar specifieke B2B marketing expertise is dat een heel logische stap.

Onze samenwerking, versmelting eigenlijk, mondt uit in een gloednieuwe tweede vestiging in Gent straks, vlak bij het station, die begin 2020 de deuren zou openen.

Zo zetten we met BBC een nieuwe B2B mijlpaal in de grond: na de verhuis naar Mechelen in 2016 en de gestage groei met meer dan 70% tot 43 marketing experts dit jaar; straks een nieuwe extra locatie in Gent en nu alvast een stevig én sympathiek B2B team erbij.

Complementair B2B portfolio

Met BBC werken we onder meer voor Samsung, Tempo-Team, Thermo King, Xeikon, Brussels Airport en DS Smith. Panasonic Batteries, Ceres, Atlas Copco, Tolon en Eternit zijn enkele typische B2B namen die ARK al jaren bedient.

Het hart voor B2B zat dus al op de juiste plaats, dat de klanten elkaar aanvullen spreekt voor zichzelf.

Wat beide bureaus nu ook zullen bundelen is die heel specifieke manier waarop B2B marketing vandaag werkt: een nauwgezet afstemmen van online en offline kanalen én media om die complexe B2B buying cycle te impacteren. Datagedreven tools als Hubspot en Showpad die heel persoonlijke communicatie mogelijk maken.

Intens teamwork tussen creatieven, planners, developers en analisten. Ook typisch: nationale klanten, internationaal bereik.

Zo wordt ARK meteen ook lid van E3, een internationaal netwerk van 28 B2B bureaus wereldwijd, waarin BBC al sinds 1999 België vertegenwoordigt.

Gedeeld voeten-op-de-grond DNA

“In Gent vinden we het talent dat we nodig hebben”, zegt Ben Verleysen, de oprichter en zaakvoerder van ARK, die het kantoor in Gent zal leiden als managing partner.

“Vele specialisten in spe studeren hier af. Gent is ook de stad van de start-ups in onze domeinen. Samenwerking met deze jonge bedrijven, maar ook met gevestigde waarden zoals Showpad wordt nog makkelijker.”

“We gaan vooral samenwerken om stérker te staan – niet om louter groter te worden”, zegt Anton Loos, managing director van BBC en BBC ARK.

“Onze ambitie blijft om de meest effectieve en inspirerende B2B communicatie voor onze klanten te maken. Niet alleen maken we het verschil met onze expertise, we willen gewoon ook een plezier zijn om mee samen te werken.”

“Daarom is die match met ARK ook zo sterk”, besluit Jordan Audenaert, managing partner in Mechelen. “Het klikte meteen tussen ons en onze teams. We delen een soort voeten-op-de-grond kijk en aanpak. Typisch B2B. Dat is de klik die we ook met onze klanten hebben.”

Popcorn newsletter

Schrijf u hier in en u krijgt ongeziene updates.