dinsdag, 19 juni 2018 - In 2 minuten bent u helemaal mee

Vertrouwen, design en DNA

Dus. Een copywriter en een art director van BBC gingen samen naar OFFF 2018. En of ze geïnspireerd terugkwamen. We zetten hun ‘goesting’ om in tips om het meeste uit het creatieve team van uw bureau te halen.

Hint: vertrouwen werkt.

Creatief überfest

#OFFF is de jaarlijkse hoogmis van creativiteit: enkele dagen lang delen art directors, schrijvers, videomakers en vormgevers van het meest verscheiden pluimage hun beste werk en strafste momenten met creatieven uit de hele wereld: van freelancers tot directors uit grote bureaus. En dat in de zon van Barcelona, in de schaduw van de Sagrada Familia.

BBC laat er elk jaar een delegatie los omdat we steevast met frisse ideeën en inzichten terugkeren die we later in ons werk voor u kunnen toepassen - direct en indirect.

 

Hoe haalt u daar het meeste uit? Met deze 4 tips om het meeste uit òns te halen.

  1. Vertrouwen is de sleutel
    U werkt meestal met een bureau omdat er een klik is die samenwerken leuk maakt. Da’s ook al een vorm van vertrouwen. Als creatie in lijn is met strategie, maar tegelijkertijd niet meteen wat u verwachtte, loont het om niet op de rem te gaan staan. Geef een concept dat buiten de lijntjes kleurt tijd. Een licht ongemakkelijk gevoel op het eerste gezicht is vaak een goed teken. Comfortzone, weet u wel.

  2. Design werkt op alle niveaus
    Van campagnebeeld tot call to action: design is overal. Woordkeuze, kleur, animatie, tone of voice... Als de gulden middenweg tussen functioneel, onderscheidend en aantrekkelijk, maakt design voor u hét verschil. Als u mee ruimte en tijd creëert om dit helemaal op punt te zetten, komt dat de impact van uw inspanningen alleen maar ten goede. Zo krijgt u van ons een merkenboek dat de leidraad wordt voor alle ‘touch points’ van uw communicatie met collega’s, klanten en prospecten.

  3. Blijf trouw aan uw DNA
    Ongeveer elke presentator liet wel een keer vallen dat het laatste wat u moet doen is wat ‘de anderen’ ook doen. Houd vast aan uw stijl, uw sterkte en uw identiteit, en u vindt uw publiek wel (en omgekeerd ook). Zo was er een dappere specialiste in typografie die na een hele tijd had ingezien dat ze niet sterk stond in zélf logo’s bedenken, maar wel in ze op punt zetten en verfijnen. Daar is ze nu een wereldberoemde referentie in. Dat geldt wat ons betreft niet alleen voor creatieven, maar ook voor merken. Houd vast aan wat u onderscheidt, vertaal uw unieke kwaliteiten in een straf merk dat u consequent in de markt zet en uw doelgroepen zullen u weten te vinden.

  4. Blijf positief
    Cliché? Vooral eenvoudiger gezegd dan gedaan. De beste dingen gebeuren wanneer iedereen aan tafel een positieve kijk deelt. Omdat we zo vaak vergeten ook te leren uit successen.

 

Van onderneming naar straf merk

Laten we kennismaken

Gingen u voor

Bekijk ons werk in B2B en HR

Popcorn newsletter

Schrijf u hier in en u krijgt ongeziene updates.