Samsung B2B op LinkedIn laten zakendoen

Ah, B2B Strategie, containerbegrip bij uitstek. Zeker in combinatie met LinkedIn. Want zelden lees je hoe je dat nu écht doet: B2B business genereren met content, met een merk.

Wat Kristina over content zegt

‘Als betere content beter zakendoen betekent, waarom eindigt het dan altijd als laatste op ieder z’n to-do lijstje?’ Niet onze woorden, maar die van Kristina Halvorson (Google haar zéker wanneer je meer zinnigs en confronterends over content strategie wil leren.)

Niet zo bij Samsung.

Daar realiseren we met content op LinkedIn heel concrete doelstellingen binnen een B2B lead nurturing strategie. Brengen we een duidelijk gepositioneerd aanbod bij professionele doelgroepen. Leiden we beslissingnemers naar een keuze voor Samsung.

Let op: we werken niet vòòr Samsung, maar mét. Tweede content les in uw eerste minuut hier: content is altijd messy en vraagt intense samenwerking. Zo aligneert een sterke contentstrategie ook management, sales en marketing. Bonus.

De brief: lead generation op LinkedIn

De ondernemers en bedrijfsleiders. De ICT-verantwoordelijken. De professionele gebruikers die ervoor gaan, een eigen zaak plannen, of net hebben opgestart.

Kunnen we hen bereiken met onze Samsung visie, onze tech, onze oplossingen?
Top of mind worden?
Hen voor ons laten kiezen?

Wacht, Samsung als B2B merk?

Eerst leggen we vast wat dat wereldberoemde B2C merk als B2B merk inhoudt. Heel gerichte oefeningen en workshops leiden bij ons tot een brand book dat net dat vastlegt: waarden en waarde, identiteit, tone of voice en vorm binnen de bestaande brand guidelines.

Voor optimale herkenning en relevantie.
Specifiek voor elk persona, dat na een intense intake en research werd uitgespit.

Samsung for Business op LinkedIn

Met die propositie en personas bouw je verhaallijnen uit. Nagels waarop we blijven hameren, waarmee we die duidelijke waarde voor de doelgroepen keer op keer illustreren voor onze doelgroepen.

Infrastructuur. Workforce en mobiliteit. Connectiviteit. Veiligheid. Privacy. We tackelen uitdagingen, hélpen professionals en tonen aan hoe Samsung hen vooruit helpt. Spelen in op maatschappelijke trends met content over The Next Mobile Economy en verandering in werk en cultuur.

Belangrijk: inhaken op de Samsung agenda. Launches, events, PR, business focus per kwartaal, die gaan mee in de planning en worden ook verhalen, binnen formats en topics.

Zo publiceren we consistent op wekelijkse basis en houden we vol, wat cruciaal is in elke content strategie.

B2B content formats voor elk kanaal

In vorm uit zich dat in content formats: vaste visuele en tekstuele vormen waarmee we onze stories brengen. Voor optimale herkenbaarheid en consistentie. Formats zijn geen content types zoals video of carousel, het zijn manieren waarop we een verhaal vertellen: ‘Weekly Number’ of ‘Set-up for Success’.

Ze werken én voor de posts op de Samsung blogs, waarheen al ons verkeer leidt, én in social, dat we inzetten als onze ambassade.

LinkedIn voor lead nurturing

Bijzonder aan deze strategie: we zetten LinkedIn niet in om ‘koude’ contacten te bereiken. We willen alleen die professionals bereiken die via andere kanalen, weten we, al meer openstaan voor Samsung.

Verder laat LinkedIn zeer goed toe nauwkeurig onze doelgroepen te omlijnen en te bereiken. In een combinatie van organische en betaalde updates gaan we voor optimale reach en nurturing.

Wat zeer goed te meten én te optimaliseren is.

De resultaten zijn binnen

En of dat het wérkt. Sinds de uitrol van onze strategie zien we dat

  • het aantal volgers van Samsung voor professionals op LinkedIn
    in 2 jaar met nét geen 300% is toegenomen
  • de demografie van de volgers toont dat we de juiste professionals bereiken
    met Sales, Business Development, Operations, IT, Engineering
  • de content doel treft: impressies dalen dankzij nauwere targeting, maar
    click-through rate en engagement zijn gevoelig gestegen

Nu LinkedIn in 2020 als remarketing-kanaal wordt ingezet, zou de content nog veel meer doel moeten treffen.

B2B marketing strategie op LinkedIn?

Neem contact met ons op, want da’s echt wat voor ons!

Thank you, we'll be in touch as soon as possible.

There was an error, please try again.