Ceres is meer dan een bloemproducent en -leverancier. Het is een merk waarop bakkers kunnen rekenen voor advies (van recepten, tot zaakvoering en marketing), promotiemateriaal voor de bakkerij en leerrijke evenementen. Wie zo’n rol wil spelen, moet dat ook aan klanten duidelijk maken.
Vóór de samenwerking met BBC had Ceres een statische website. Die presenteerde duidelijk hun assortiment, maar droeg het merk niet uit via bv. nieuwsartikels, informatie over evenementen of andere actuele content.
“BBC is een betrouwbare en creatieve partner met de nadruk op partner! We werken samen als team wat zich reflecteert in duidelijke, mooie, creatieve en inspirerende campagnes.”
– Isabelle Kiekens, Verantwoordelijke Marketing & Producten – Ceres
Intussen werken we 10 jaar samen. Ceres en BBC ontwikkelden een – intussen bewezen – B2B marketingstrategie. Die bouwt op:
- Grondige persona-kennis:
Lokale vertegenwoordigers zijn en blijven voor bakkers de belangrijkste manier om met Ceres te communiceren. Iets minder dan de helft van de bakkers bezoekt de Ceres-website. En iets meer dan de helft heeft een Facebookpagina. Zo’n belangrijke inzichten over de doelgroep bepalen mee de B2B marketingstrategie.
- Een multichannel-aanpak:
Inzetten op zowel offline als online kanalen is cruciaal. Dit publiek heeft nood aan een multichannel-aanpak: van POS-materiaal dat de vertegenwoordigers verspreiden bij bakkerijen in het hele land, tot promotie van evenementen, sociale media, online artikels en bakvideo’s.
- Een vast team grafisch vormgevers, copywriters en project managers:
Binnen uw bedrijf moet u al 101 dingen doen. Daarom rekent Ceres iedere maand op professionele content aangeleverd door een vast BBC-team. Kennis van zaken en een stijl trouw aan het merk zijn verzekerd!
- Aandacht voor trends, zowel in de voedingsindustrie als in marketing:
Ceres kan rekenen op promotie voor nieuwe producten als ‘Seizoentjes’-brood of een Gluten Vrije Mix; maar ook op artikels die bakkers helpen meegaan in de digitale tijd.
- Steevast content in het Nederlands en het Frans:
zodat die alle klanten en potentiële klanten aanspreekt.