International marketing

Lokale inzichten voor sterke global branding

Succesvolle internationale marketing heeft crossculturele inzichten nodig – niet alleen een directe vertaling van corporate campagnes. Als groep van 30+ onafhankelijke marketing communicatie bureaus uit Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika, biedt het E3 network een breed internationaal bereik gecombineerd met lokale expertise en marktsegmentatie. Elk E3 bureau biedt u lokaal en geheel onafhankelijk een unieke kijk op internationale branding. Van strategie en planning tot creativiteit en implementatie, met E3 beschikt u over alle tools voor sterke internationale brand building campagnes.

BBC als lid van het E3 network

BBC maakt al sinds 1999 deel uit van E3, een netwerk van onafhankelijke marketingcommunicatiebureaus actief over de hele wereld. BBC zet dit netwerk zeer intensief in. E3 werd al in 1978 opgericht in Genève en is in dertig jaar uitgegroeid tot een wereldwijd netwerk van nauw samenwerkende reclamebureaus. Met het E3 network is BBC in staat om vanuit België internationale reclamecampagnes te creëren die optimaal afgestemd zijn op de internationale doelgroepen.

Bij BBC gecreëerde concepten worden in een mum van tijd gecheckt of aangepast aan het doelpubliek in de verschillende landen, met aandacht voor culturele verschillen. Copy en lay-out worden door de lokale agentschappen geverifieerd en geoptimaliseerd om het gewenste effect te bereiken.

Internationale marketing kennis delen

Elk bureau dat lid is van E3 verzorgt in een beurtrol elke maand een editie van het E3 Global Insights Magazine. Dat gaat dieper in op een belangrijke marketing topic, steeds vanuit een internationaal perspectief. U kunt het magazine gratis online lezen en downloaden.

Internationaal projectteam voor strategie en creatie

Afhankelijk van het opzet van uw project kan ook al in een vroeg stadium een internationaal projectteam samengesteld worden om de strategie uit te schrijven. En vaak gebeurt dan de creatie eveneens door de lokale agentschappen. Want de stijl en aanpak kan danig verschillen voor doelgroepen in bijvoorbeeld Scandinavische landen dan wel in Spanje of China.

Social media internationaal gecoördineerd

De lokale mediakennis maakt dat de internationale campagnes zo efficiënt mogelijk in de juiste media verschijnen. Ook voor internationale communicatie via social media campagnes is het netwerk zeer efficiënt. Lokale content managers zorgen ervoor dat de boodschap ook in de voor de markt meest geschikte social media verspreid wordt.

Meer dan 40 international marketing campagnes per jaar

Het internationaal netwerk komt om de 6 maanden samen om de samenwerking te bevorderen. In 2010 werden zo meer dan 40 internationale reclamecampagnes opgezet en gerealiseerd.