Search engine marketing (SEM) in B2B

Leads genereren met SEO optimalisatie en SEA

Uw corporate site helpt u geen stap verder wanneer die niet goed scoort in relevante zoekopdrachten. Er zijn in search engine marketing twee grote pijlers waarop BBC uw zoekscore bouwt: search engine optimization en search engine advertising.

  • Search Engine Optimization (SEO)
    We stemmen uw content, design en bouw van uw website zo goed mogelijk af op Google. Zo verschijnt u op een goede positie in de organische zoekresultaten bij die trefwoorden die passen bij uw objectieven.
  • Search Engine Advertising (SEA)
  • We laten uw ads met links naar uw site verschijnen na relevante zoekopdrachten in de commerciële ruimte van een zoekresultatenpagina (SERP): dat is bij Google bovenaan, in de rechterkolom van en onderaan de pagina.

Adwords voor B2B: Download de gids

Online leads genereren met SEO in B2B

SEO is een aanpak die op middellange termijn vruchten afwerpt. Van de eerste keyword analyses en de aanpassing of bouw van uw site volgens de principes van SEO tot de aanpassingen na de eerste analyses - dit vraagt tijd.

Maar niet alleen vanwege de analyse en de implementatie. SEO vraagt een aangepaste mindset waarin u als onderneming het standpunt inneemt van online zoekers. Dat betekent concreet dat we uw content over uw product of dienst en uw website moeten ombuigen naar dat zoekgedrag: als niemand online uw productnamen ingeeft, hoe belangrijk zijn die dan nog in copy, navigatie, visuals? Dat is een uitdagende oefening.

Eens op punt is SEO een uiterst krachtig middel om relevante online leads te genereren van hoge kwaliteit. Sterker nog: het is vandaag onmisbaar. Komt daarbij: we stemmen uw SEO strategie af op B2B zoekgedrag.

Online leads genereren met SEA

Met Search Engine Advertising (SEA) laat BBC een advertentie met link naar uw website verschijnen in de commerciële ruimte van een zoekresultaten pagina. De zoektermen die surfers ingeven zijn de keywords die uw advertentie oproepen.

De plaats waar uw advertentie verschijnt, hangt af van het bedrag dat u per click aan elke advertentie wil besteden en de inhoudelijke kwaliteit van uw ad. Dat wordt online bepaald in Google Adwords, een veilingsysteem waarbij de hoogste betaler bovenaan verschijnt en Google de kwaliteit van de ads beoordeelt met een score.

SEA is na een keyword analyse vrij snel opgezet in vergelijking met SEO. Dat is het grote strategische voordeel van SEA: we boeken snel resultaat met leads op korte termijn én geven u snel feedback op het succes van uw keywords.

Zo laten we SEO en SEA elkaar mooi aanvullen om via search engine marketing met uw B2B site tot optimale search engine positioning te komen.

Adwords in B2B: Download de gids