B2B leads en lead generation

Het hoofddoel in een gerichte lead generation campagne is bedrijven vinden die onmiddellijke nood hebben aan uw producten of diensten. B2B lead generation is het hart en ziel van uw verkoop. U kunt niet zònder actief op zoek te gaan naar nieuwe klanten.

De regel van B2B leads en sales

In B2B gaat er veel tijd en geld naar  lead generation als doorgeefluik aan sales. Maar sales is niet altijd tevreden over de leads die u aanbrengt. Waarom? Als regel geldt:

  • 25% van de nieuwe leads zijn bereid om tot aankoop over te gaan
  • 25% is sowieso onbruikbaar
  • overige 50% moet gestimuleerd worden om over te gaan tot actie

E-mail marketing en lead generation

De meest gebruikelijke manier om leads te genereren is email marketing: we verzenden systematisch gerichte e-mail newsletters naar prospecten uit een databank. De opvolging van de reactie op die mails in een aangepast pakket is cruciaal om succesvolle campagnes uit te bouwen.

Newsletters hebben vandaag zeker hun plaats in een B2B marketing strategie, maar op zich zijn ze niet genoeg. De backbone van een goede e-strategie is en blijft een sterke corporate website waarvoor u via alle relevante media waaronder blogs, social media, e-mails en printadvertenties traffic genereert. Ook uw e-mail marketing inspanningen moeten passen binnen deze doelstelling.

Lead generatie, B2B leads en BBC

BBC genereert voor u gekwalificeerde B2B leads door gerichte en geïntegreerde marketing en communicatie te implementeren. Komen daarbij kijken:

  • een strategie om gepaste B2B leads te genereren
  • informatie verzamelen over het gedrag van uw prospecten en hun voorkeuren
  • sales stimuleren door een sterke marketing en lead generation strategie
  • sales volume opdrijven
Wij beantwoorden al uw vragen. Neem contact met ons op.