Corporate branding in B2B

Marketing en management op één lijn

Uw merk ontwikkelen speelt zich af op marketingniveau, maar spreekt ook management aan: het is strategie. Uw merk moet klóppen, naadloos aansluiten bij wat u verkoopt en hoe u dat doet, elke dag weer. Pas wanneer in uw corporate branding strategie marketing en management op één lijn zitten - als uw merk weergeeft waar u en uw product of dienst voor staan - kunt u blijvende waarde in hart en hoofd van uw klanten en prospecten creëren. Het is die unieke waarde die mee voor inkomsten en groei zorgt.

your are now here arrow

Met één marketing en management strategie

  • stelt u de toekomst van uw onderneming veilig
  • maakt u zich op voor e-commerce
  • wordt u wendbaar
  • kunt u snel inspelen op veranderingen in uw markt

Uw corporate brand realiseren

Uw bedrijfsmerk heeft vele gezichten: naam, logo, huisstijl, website, packaging, onthaal, e-mails... Het is de identiteit van uw bedrijf. Uw merk vinden betekent dus uw communicatie integraal doorlichten. Op basis van een diepgaande analyse van uw communicatie en uw markt komt BBC tot uw unieke corporate brand en zijn plaats in de markt.

BBC workshops zijn daarvoor de beste werkvorm. Omdat die gepersonaliseerd zijn. In onze workshop passen we verschillende discussie-, focus- en brainstormtechnieken toe op de specifieke problemen en doelstellingen van uw bedrijf. Die bepalen we op voorhand in overleg met management.

Wat kan BBC voor uw corporate brand doen?

BBC doet volledige brand- en positioneringsworkshops met uw bedrijf. Deze workshops zijn ontwikkeld binnen E3, een netwerk van Europese communicatiebureaus. Het zijn unieke tools voor B2B bedrijven, waarmee we uw merk en indentiteit bepalen om met de best mogelijke positionering en propositie uw doelpubliek te bereiken.

Hoe ziet een merkenworkshop met BBC eruit?

Een workshop is een holistische, geïntegreerde opname van de marktpositie van uw bedrijf. Het is een gestructureerd, open debat over alles wat de communicatie, positionering en merk van uw bedrijf bepaalt. Wij analyseren en evalueren de huidige perceptie van uw bedrijf en hoe uw communicatie uw positionering beïnvloedt. Daarvoor gebruiken we de positioneringsdriehoek.

corporate brand positionering en identiteit

Illustratie - Met de positioneringsdriehoek analyseren en evalueren we de huidige perceptie van uw bedrijf en hoe uw communicatie uw positionering beïnvloedt

Een duidelijke propositie: het resultaat

Onze audit van uw communicatie vertalen we in een éénduidig zicht op uw positie. Het resultaat is een rapport dat u alle informatie geeft om passende strategische beslissingen te nemen. Schematisch is dat uw unieke merkenhuis: Zo differentieert u uw bedrijf en positioneert u het met uw unieke merk, identiteit en boodschap op de best mogelijke manier bij uw doelgroep.

Brand house : de strategische opbouw van corporate brand volgens BBC

Ilustratie - BBC bouwt voor uw onderneming uw brand op als een huis, gefundeerd op uw unieke promise en businesskern

Waarom identiteit & brand onmisbaar zijn in B2B

Waarom vraagt B2B zo'n aangepaste marktbenadering? Omdat het product of de service die u levert niet in twee woorden uit te leggen is. Anders dan in consumenten business dient u naar professionele aankopers vaak uit te leggen wie u bent en wat u juist levert. Pas daarna kunt u het hebben over de voordelen die u met uw product of service aanreikt voor hen of voor het bedrijf dat zij vertegenwoordigen. Dat maakt uw boodschap en uw verkoopsproces complexer.

Bron foto