Hoe een communicatieplan maken?

Stappenplan

U maakt daarvoor best gebruik van onderstaand stappenplan.

  1. Situering
  2. Marketingdoelstellingen
  3. Marketingstrategie
  4. Doelgroepen
  5. Communicatiedoelstellingen
  6. Communicatiestrategie
  7. Communicatieboodschap
  8. Creatieve strategie
  9. Communicatiemiddelen
  10. Timing & budget

Gefundeerde communicatie-aanpak

Het invullen van al deze stappen leidt tot een gefundeerde communicatie-aanpak. Zo zal u een degelijke uitleg kunnen geven wanneer u gevraagd wordt waarom u investeert in advertenties of direct mailings. Want aandacht krijgt u. Niet alleen van uw doelgroepen maar ook van collega's. Communicatie is nu eenmaal een tak binnen de onderneming waar iedereen wel graag zijn zegje over doet. Het is dan kwestie dat u met een uitstekend communicatieplan uw keuzes en uw budgetten kunt verantwoorden.

Communicatieplan: fundamenteel

Bij BBC is het opstellen van een communicatieplan fundamenteel. Het wordt voorgelegd aan u en wordt samen met u verfijnd tot er een basisdocument bestaat dat al de krachtlijnen van de campagne bevat.