Als B2B bedrijf bent u uniek

Differentieer met een sterke B2B brand

Brand loyalty is cruciaal in B2B: klanten en prospecten zoeken vooral een langetermijnrelatie met leveranciers. Logisch, een B2B product of dienst wordt vaak helemaal afgestemd op een business, maakt een belangrijk onderdeel uit van een keten en vraagt om een behoorlijke investering. Vertrouwen is de sleutel. Hoe bouwt u dat vertrouwen op in uw sector, in uw niche? Met een sterke B2B brand.

one light bulb is alight between plenty of other bulbs

Een sterke corporate brand creëert geloofwaardigheid, vertrouwen en een stevige reputatie:

"A brand is the collection of expectations, memories, stories and relations that explain why a customer ultimately chooses the one product or service above the other. It does not matter whether you are a consumer, a business, a shopper, a voter or a donor. If the consumer does not want to pay for the product or service, doesn't choose it or doesn't tell others about it, then for that customer there is no brand value."
- Seth Godin

Uw merk vinden betekent uw onderneming en uw marketing doorlichten. Daarvoor hebben we een specifieke workshop ontwikkeld.

Wat het verkoopsproces voor B2B bedrijven bepaalt

B2B bedrijven hanteren een heel eigen verkoopsproces:
  • onderhandelen met en leveren aan bedrijven
  • complexe(re) producten en diensten
  • veel documentatie nodig, langere informatieronden
  • meerdere beslissers op verschillende niveaus, specialisten betrokken
  • lange aankoopprocedure, lang onderhandelen
  • hogere budgetten, meer risico
  • belang van service en zorg na verkoop
  • 'custom' werk, nichemarkten
  • klanten en prospecten zoeken langetermijnrelatie

Zowel rationele als emotionele argumenten moeten uw prospect overtuigen. Vaak verschillen deze argumenten per doelgroep of per type: aankoper, gebruiker, CFO, CEO... Dat vraagt om specifieke communicatie.

BBC is helemaal thuis in B2B brands, brand loyalty en merk(h)erkenning opbouwen. Wij staan voor een heel eigen aanpak die is afgestemd op de spelregels voor B2B bedrijven.

Bron foto