content marketing - hopsabees | BBC

Content marketing voor kleuters

Punk is not dead, maar traditionele marketing wel – of laten we zeggen, toch bijna. Content marketing zorgt ervoor dat uw publiek de weg vindt naar u, in plaats van omgekeerd. BBC stampte voor Veiling Hoogstraten een multimediaal content marketing plan uit de vruchtbare grond, met een smakelijk resultaat.

Content marketing, toekomstgerichte lead generation

Content marketing vertrekt vanuit een confronterende, maar belangrijke vaststelling. De hedendaagse consument is helemaal klaar met disruptive advertising - eenrichtingscommunicatie die weinig wezenlijke meerwaarde biedt. Ook in B2B gaan prospective buyers zelf steeds meer op zoek naar informatie, om zo op hun eigen tempo tot een aankoopbeslissing te komen. Content marketing is ervoor zorgen dat uw publiek makkelijker de weg vindt naar uw website of bedrijf, door ze relevante en waardevolle content aan te bieden. Telenet doet het, Maersk doet het, en Veiling Hoogstraten doet het nu ook – met Hopsabees.

Hopsabees, het nieuwste hulpje in de klas

Hopsabees is een initiatief om kleuters meer te laten bewegen en gezonder te laten eten op een speelse manier. Het biedt daarbij ondersteuning aan kleuterjuffen en – meesters d.m.v. een educatief pakket met verschillende oefeningen en recepten, in een kleurrijke, aantrekkelijke vorm. Naast het pakket zelf, dat je gratis kan ontvangen, ondersteunen nog andere media het programma:

  • een direct mail met informatie over het Hopsabees pakket, en een uitnodiging om te registreren
  • een website met meer informatie over Hopsabees, enkele voorbeeldoefeningen en een fotowedstrijd
  • een facebookpagina waar collega kleuterjuffen tips en ervaringen kunnen delen

Iedereen content

Dat de doelgroep deze ondersteuning kan smaken, blijkt uit het overweldigend aantal inschrijvingen die reeds zijn binnengelopen: bijna 300 aanvragen, gaande van kleine klassen tot hele scholen. Met een heel voorzichtig gemiddelde van 40 kleuters per inschrijving, en twee ouders per kleuter, heeft deze campagne ruwweg een bereik van 24.000 ouders. Dat zijn 24.000 ouders die het merk Veiling Hoogstraten op een positieve manier leren kennen. De kans is groot dat dit hun aankoopbeslissing in de winkel beïnvloedt.

Content marketing, ook iets voor u?

Bent u klaar voor de toekomst? BBC beschikt over de strategische en operationele expertise om uw content op de map te zetten. Vraag hier meer informatie.